Aprilia wraca do wyścigów terenowych w programie nazwanym Back to Africa i przygotowuje wyścigowego Tuarega.
Czyżby Aprilia miała ambicję, aby zamieszać w wynikach Rajdu Dakar? Marka zadebiutowała w tym rajdzie Tuaregiem w roku 1989, jednak to RXV Rally 450 uzyskał najlepsze wyniki. W 2010 roku odniósł trzy zwycięstwa etapowe oraz trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Swoją przygodę z rajdem Dakar zakończyli w 2012 roku. Od tamtej pory nie widzieliśmy jej w rajdach off road.
Back to Africa — dzięki temu projektowi Aprilia znów chce zaistnieć w świecie rajdów terenowych.
Przed działem Aprilia Racing stoi nie lada wyzwanie. Żeby zostać dopuszczonym do Rajdu, musi dysponować maszyną jednocylindrową do pojemności 450 cm, dlatego włosi planują opracować lekkie ADV, które spełni te wymagania, oraz rozwijać projekt wyścigowej wersji Tuareg 660.
Warto obserwować co się będzie działo w tym zespole i całym formacie Dakaru. Będziemy to robić dla Was, przynosząc najnowsze wieści.. Szczególnie że po debiucie chińskiego Kove w ostatnim wyścigu, dzieje się tam coraz więcej.
Jeżeli doceniasz, co robimy, to: